lördag 22 maj 2010

SOOOL! och en envis mormor ;)

Trodde det skulle regna idag, men iiinte då! :) såå himla fint väder, happy happy :D

Gjorde mig en till rabatt igår, gud vad jag håller på va, men fint blir det när det är klart och när jag har planterat mina blommor, tror mina ranunkler har gett upp men jag ska nog se till att väcka liv i dom igen, önska mig lycka till! Min magnolia däremot växer så det knakar Wiii, (Näää det går iiiinte att ha såna träd här vaa!?) Joohoo kan jag tala om att det går! Och mormor då hahaha, när jag berättade att jag köpt mig en magnolia så tittade hon på mig konstigt och sa: Jaha, och dom trvis i zon 7! Vaa svarade jag?? vaddå zon 7??? Jaaa, vi bor faktiskt i zon 7 svarade hon tillbaka! Nää men det gör vi väl inte mormor svarade jag fundersamt tillbaka... Jooo siddu, fööör det gör vi, svarde hon mig tillbaka på det där envisa sättet som bara mormor kan! Ajaa tänkte jag, hon får väl tro det då, Sen sa hon: Jaa vi fååår väl seee om den överlever haha.. Jaaa det fååår vi göra mormor (stoort leende) svarade jag! HAHAHA snälla mormor, vi bor precis på gränsen mellan zon 4 och zon 5.... Vi bor faktiskt inte i Norrland! haha ;)

2 kommentarer:

Virrpanna sa...

Hon kan ha liiite rätt, för tex där farmor å farfar bodde där överlevde inte äpelträd som skulle vara härdiga i zon 6-7. Men tänk att över lag så är vi i zon 5. Men i skyddade lägen så kan det vara zon 3.
Men finns de nå envisare än mormor (min mamma) ???
Säger hon att gräset är blått så är det bara att gilla läget för då är det så blått de kan bli hahaha!

Desirée sa...

Ja jag menar det! Hon är fan braaa envis! Men jag är envis jag med och min Magnolia trivs då jätte bra än så länge!