onsdag 19 maj 2010

Funderar...Panik...funderar!

Jag vet inte vad jag vill bli när jag blir "stor". Sitter här med lite smått panik och letar efter kurser, tillfälliga jobb och försöker se mig själv om 10 år, hopplöst! Ville ju bli kock först med den där bajsskolan har förstört mitt intresse för det. Jag tycker ju om så mycket att göra så det är nog också ett problem, vet inte vad jag vill välja.. Om jag skulle göra allt jag ville göra så skulle jag nog aldrig komma ut i arbetslivet. Lite irriterad att jag inte valde att gå hantverk när man valde gymnasium, det har jag ångrat länge! HELP!!!! Usch vad jag tycker att det här är jobbigt! Vad ska jag göra med mitt liv?? Satt och kollade på nätet efter kurser och det fanns ju en massa att välja och jag skulle vilja göra allt, gud vad roligt! men det går nog inte så bra, men jag vet inte vad jag ska välja, vore lättare om man inte hade så mycket man skulle vilja göra, tycker om språk, foto, slöjd, konst, hantverk djur, natur, trädgård, mat, dryck, kultur, historia, dans, musik och MYCKET MYCKET mer.... åhhhh jag blir galen!! Känns som livet susar förbi och det som lämnas kvar är stressen, paniken och ångesten!!

2 kommentarer:

spunkan sa...

Men gums då.. ta det lugnt, du hinner göra massor av ditt liv..ungdomen själv ;)
Allt ordnar sig ska du se ...jag e helt säker på det :D du skulle kanske satsa på en foto kurs..du e duktig på det :D men som sagt det hinns , kramis på dig

Desirée sa...

Ja men eller hur, nu känns det som att livet bara suuuusar förbi och jag står kvar och hinner inte med! Jag vet inte nå vad jag vill göra! Hatar verkligen sånt här! Ja jag skulle vilja men vart finns det såna kurser?? Vill göra så mycket men just nu känns det som att jag bara står och trampar på samma ställe och det blir inget gjort alls!

Kramis på dig med! :)