söndag 30 maj 2010

En mycket händelserik helg!

Blev barnvakt igår till världens roligaste unge, Amanda. Hon lekte med katten Skrållan som jag kan lova idag är 2 meter lång så mycket som Amanda bubbade och bar på henne och dum katt vi har som är så otroligt snäll och ska vara med överallt och finner sig i allt. Amanda satt och gungade i hängstolen och sen säger hon att hon vill ha en riktig gunga som var hennes, så då var det bara att fixa det och D fick fram med stegen och sätta upp gungan i ett utav de största träden vi har på gården.

(KLICKA FÖR STÖRRE BILD) Det blev grilla av ändå igår, det blåste och regnade hela dagen men sprack upp senare mot kvällen och det blev varmt igen så vi grillade ändå, och man säger ju: finns inget ont som inte har något gott med sig eller vad tycker ni om denna otroliga regnbåge som vi hade igår

(KLICKA FÖR STÖRRE BILD)
Dagen idag började kl 7 på morgonen för då hade Amanda fått för sig att vi skulle vakna, men hon satt lugnt och snällt och tittade på barnprogram men mig. Kl 9 ville hon gå ut så då var det bara att traska upp och göra frukost, som vi åt ute på verandan i solskenet. Eftersom hon blev trött ganska tidigt igår så provade hon gungan extra mycket nu på morgonen och var så glad så, sen hoppade hon av gungan och sa: Åååh vad det är jobbigt att gunga om inte du puttar på så tänker jag sätta mig och vila en stund, så hon satt sig bredvid gungan bland blommorna

(KLICKA FÖR STÖRRE BILD) efter sin lilla paus var det full fart igen, lekte med min kamera, tog bilder på ALLT, letade skalbaggar och jagade fjärilar, sen kom hon springandes och hade kommit på att jag hade lovat henne att vi skulle gå och titta på kossorna, så då var det bara att traska iväg till kossorna, himla fin morgon, morgondagg och en promenad är som balsam för själen

(KLICKA FÖR STÖRRE BILD) När vi väl kom fram till kossorna så var dom så pass långt borta att vi inte fick hälsa eller ta kort på dom så vi skiter i det, eller som Amanda sa när hon kom fram: Men fyyy vad det luktar..... luktar ju koskiiiit!! Hahaha. Sen tog vi oss en promenad ner till bryggan och där satt vi och bara njöt

(KLICKA FÖR STÖRRE BILD) Jaa en stund i alla fall för sen ville Amanda känna om det var varmt (kallt) i vattnet
(KLICKA FÖR STÖRRE BILD) Hon sa att det inte var kallt så då traskade hon i och det var tydligen jätte kul när jag sa åt henne att hon inte fick! Sen sa hon: Men Snääällaaaa, jag kan väl få bada!! Det är ju jätte varmt!?? frågade henne om hon inte var riktigt klok, för bada skulle hon definitivt inte få göra

(KLICKA FÖR STÖRRE BILD) Sa hela tiden åt henne nu trillar du inte i för Dessan har då rakt ingen lust att bada och precis när jag säger det så trillar hon men har emot sig mot en sten och då sa jag åt henne att det var dags att gå upp och då sa hon jag kommer, jag går på stenarna bort till dig, men jag sa åt henne att det skulle hon då inte göra för då skulle jag då ha fått bada med största sannolikhet, sen när hon kom upp så konstaterade hon att hon hade skrapat upp knät lite och sa: Jag blöööder! Åååh vilken tuuur att jag tog med mig plåster (men världens leende) så jag tror nog att hon var glad att hon fick användning för dem. På vägen hem fick hon syn på fåren och frågade om man inte fick klappa på dom och jag svarade joo då, ska vi ropa på dom så får vi se om dom vill komma och hälsa så vi ställde oss och ropade allihopa: Jaaa kom daaa fåren jaaa kom daaaa... åhh jävlar, heeela flocken satt väl fart och kom rusandes emot oss och en lammunge trodde jag skulle flyga in i staketet, men nääää då han hoppade ÖVER!!! så där står vi på sidan av vägen med en lammunge på halsen, shit tänkte jag! Vad gör vi nu då???? Vilka äger fåren??? tänk om vi lärt han att smita jämt nu??? Kände paniken komma och Amanda stod och skrek för fulla muggar: HAHAHA KOLLA, VAD GÖR HAN?? HAN KOM TILL OSS!! ÅÅÅ LILLA FÅRET... och kastade sig om lammungens hals och kramade det, precis då kommer en bil åkandes och jag tänker FAN, nu får vi lammstek på vägen!! Sen ser vi att bilen saktar in och STANNAR, shiiiit det är ägaren tänker jag, han har sett oss och tror att vi ska sno lammungen, men det var bara D´s låtsas pappa som åkte för bi, (drar en lättnadens suck) Hjälp oss Atte, vad ska vi göra?? joo då sa han sen tog han tag och lyfte upp lammungen och kastade in den i hagen igen som ingenting, hahaha guuuud vad rädd jag var där ett tag, men Amanda ville att lammungen skulle följa med oss hem. Sen stod vi där en stund och pratade, gav fåren gräs för att försäkra oss om att de skulle hålla sig på rätt sida staketet. Sen utbrister Amanda: MEN JAJA, vi har sett dom här fåren nu, kan vi gå hem nu??? Haha, hon är så rolig, så lillgammal.

(KLICKA FÖR STÖRRE BILD)
Ja då var det ju bara att börja gå igen, vi var ca 200 meter hemifrån och för varje steg Amanda tog så sa hon att hon inte orkade gå nå mer, att jag skulle bära henne och frågade det mest typiska för barn, Är vi inte framme snart?? Sen när vi kom hem så åt vi fruktsallad sen gjorde vi popcorn och myste framför en film sen var det tack och godnatt för Amanda i alla fall. Nu har hon åkt hem och jag kan inte låta bli att känna mig lite ensam för hon är så himla rolig!

4 kommentarer:

Virrpanna sa...

Vilken härlig dag och jätte fina bilder. Inte undra på att Amanda sov när jag var förbi verkligen en händelse rik ag för henne.

Anonym sa...

Åh, vad mysigt ni verkar ha haft det! :) Jättefina bilder & fin Amanda, så söt! :) Haha, lammstek på vägen, där fick du till det! :D

Roligt när du lägger upp så fina naturbilder där ute ifrån, skitfint! Mer bilder! Kram Erica

spunkan sa...

hahahaha...shit man skulle ju vilja varit med live ju ..såå härligt :D
och vilka fina bilder , me like !!!

Desirée sa...

Tack vad ni är gulliga! Jaa jag bara älskar alla dom här bilderna som jag tog i förrgår och igår!! Min favorit är när Dennis och Amanda går på vägen, såå himla fin bild!! Haha joo nog var hon trött allt och suuur när man skulle väcka henne (igen) haha ja Spunkan du skulle ha varit med, du skulle ha skrattat som 17 haha :)

Självklart kommer det fler fiiina bilder :)

Tack Erica och kuuul att du kommenterade :) me like!!!