lördag 17 april 2010

Vulkanaska, slödag och plantering.





Hallå alla bloggare där ute, idag har jag haft en riktig slödag så himla skönt att inte behöva gör något alls. vaknade rätt sent, D kom och väckte mig. Han berättade att på dagen när han hade varit ute så hade det kommit något flygandes i luften han trodde det var snö men när det kom ner på marken så visade det sig att det var aska, som har tagit sig ända hit från Island där det just nu pågår ett vulkanutbrott.. helt otroligt att det kan komma ända hit! :O och himla typiskt att jag sov då, annars hade jag tagit bilder! :/ Har precis planterat lite blommor, fröerna låg där och jag tror nästan de ropade på mig, Vi vill ner i jorden och få växa! :) Så passade jag på att plantera om min gräslök och oregano! Nu ska jag fortsätta kvällen/natten med att titta på en massa film och inte göra något annat mer än att sova, imorgon har vi fotbollsmatch :) men jag, jag ska få sitta bredvid och titta på tack vare mitt onda knä och min onda fot :( suck vad besviken jag är!! Jag vill också vara med! Efter att vi tittat på matchen så har D lovat mig att vi ska på upptäcktsfärd, wiiihooo det är så kul, man hittar alltid något som man kan få med sig hem tihih :D Sen passar jag på att fota :D Nä, nu är det soffan och mitt slöeri som ropar på mig! :)

Hoppas ni tittar in snart igen!
Ha en underbar kväll, kramar Dessan.


2 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Visst är det härligt ändå att unna sig slappardagar, jag tror det är viktigt för hälsan. Kram på dig/Ingela.

Desirée sa...

Ja det tycker jag verkligen att man behöver! :)

Kram