måndag 24 november 2008

Pysslat här hemma!



Oj vad mycket snö det har kommit under natten! Har skottat en MASSA snö nu på dagen! Men jag tycker att det är kul att röra på mig så skotta snö gör jag gärna, man måste nog vara en sån som tycker om att hålla på med mycket om man ska klara av att bo i hus. Jag har pysslat med lite allt möjligt idag, jag har gjort egna tavlor, stilrena och enkla tavlor, precis som jag vill ha det. Enkla att göra också, hitta ett mönster som man tycker om, rama in dem i någon fin ram som man tycker om. Jag sparar på alla mina gamla tavlor om jag skulle vilja förnya dem någon gång. Jag tog ett par servetter med ett fint svart mönster på och ramade in! Man kan ju ta vad som helst, en tapet, en bild som man hittat på nätet och skriva ut. Hur enkelt som helst och lätt fixat om man vill ha lite förnyelse i hemmet. Jag fick ett par gammla kakburkar av min mormor igår, dom är JÄTTE gamla! Såååå fina! min gammel mormor som skulle fylla 99år hade dom tidigare (vila i frid, mormor Aina!) synd att de inte var i orginal färgen bara, men det gör inget, jag ska nog lyckas fixa till dem så att de blir fina! mamma hade sett ett par lika kakburkar ute på en auktion som kostade flera hundra! Pappa var nyss hit och drack en kopp kaffe med mig och gav mig ett cigarettpaket! haha jag har alla mina släktingar här ute, alla är så snälla och ställer upp. Jag tror nog att jag är den enda som inte har körkort, min syster har inte heller det men hon har kommit längre med att ta ett än vad jag har så hon kommer nog att åka runt på vägarna före mig ändå.

Inga kommentarer: